sayang kamu

sayang kamu

sy mghargai kamo0o semua....thanks

Monday, 3 December 2012

bile En.suami da tak sabar nk baby....hehehe

assalamualaikum....

hye...lame giler tak update blog..
busy giler kot...
hahaha
ni pon curik2 update...saje je nk share arini
...
td bukak page fb en.suami....
ape yg eila ternampak kt page en.suami..
 
jeng...jeng...jeng...jeng...jeng....jeng.....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


hehehehehe......
see........ 
nampak tak.....??????? ade gamba baby la.
hehehe..
comey jerk......
tak terkata eila bile tgk page fb die.....lalalalala...
hanya mampu tersenyum & berdoa 
(semoga dimurahkan rezki oleh ALLAH s.w.t....amin...)

sabar ea sygku (luv u so much)...
kita doa & usaha sama2 ea.....( usaha tangge kejayaan...cewahhhh.....)
kwn2 semua tlg doakan tuk eila ea....hehehe....tq yerk.









semoga mahligai yg dibina diberkati, dirahmati, dumurahkan rezki, dikurniakan anak yg soleh/solehah dan kekal bahagie dr dunia hingga akhirat..
aminnn....
  
 
“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa.” 
surah Ali-Imran :ayat 38, 

"Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat); dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi."
Al-Anbiya', ayat 89


Tuesday, 6 November 2012

kenangan dr tetamu.....

assalamualaikum....

dah sebulan lebih jadi isteri kpd inchik suami, smlm br dpt susun kad ucapan kawin ni....
hehehehe...
bkn main excited lg nk susun...
dr aritu lg nk susun kad ucapan ni dlm album
tp
tak berkesempatan....lalalalala...bz la konon....
alhamdulillah
wedding aritu dpt hadiah byk jgk...
thanks kt semua yg memberi, hanya doa je yg mampu dibalas...
hehehe..
sebagai tanda terima kasih sgt2 kt mereka semua,
eila abadi kan kad ucapan tu dlm album...
nanti boleh buat kenangan2 ...
yela, 
hadiah yg dpt tu lepas ni msti digunakan....
so tinggal la kad ucapan sbg kenangan....
hehehehe.........







okey tak idea eila...???
kad kawin pn eila simpan dalam album...
nk wat kenangan...
nanti da tua, bley la tunjuk kt ank cucu....hehehehehehehehe....
 
album tu pn salah 1 dr adiah eila dpt aritu....
kad2 ucapan ni sebahagian je... ade yg xsnap pn....
tp syg ade jgk hadiah yg takde kad ucapan tu...so hadiah yg takde kad ucapan tu eila xtau la sape yg kasi..
pape pn bersyukur sgt2...
semoga ALLAH merahmati anda semua...
amin.

semoga mahligai yg dibina diberkati, dirahmati dan kekal bahgie dr dunia hingga akhirat..
aminnn....
 

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa.” 
surah Ali-Imran :ayat 38, 

"Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat); dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi."
Al-Anbiya', ayat 89

Thursday, 1 November 2012

28/09/12, 29/09/12, 30/09/12.......sebulan sudah....

assalamualaikum...

pejam celik...pejam celik sebulan da eila jd isteri kpd incik suami yg tercinta....hehehehe.... kejap je mase blalu....mud kawin tak abis lg ni.......hehehe...tak puas rase nyer aritu dok kt pelamin... rase macam nk sanding lg skali je...hehehe.... ade sape2 tak yg sudi sponser wedding eila lg skali....pastu nk wat kt hotel lak...hahahaha.....waaahhhhh berangan je lebih...hihihi.....jelez je tgk B2B kt opiz ni....rase mcm nk joint drng je...hahaha buang tebiat ke eila ni.....hahaha da stop eila, jgn nk berangan lg....hehehe....

bile kenang2 mase wedding aritu...ermmm best sgt2....alhamdulillah majlis berjalan ngan lancar walau pn ade benda2 yg tak diduga jadi....huhuhu...dugaan sungguh.... rase sedih pn ade gak bile ape yg kite rancang & impikan tak menjadi....sgt2 frust.....ermm mane tak nyer.... langsir umah n langsir tuk bilik pengantin yg da tempah awl tahun lepas tak siap...baju sanding diimpikan tak kesampaian ( sedih sgt tgk baju sanding eila, lain mintak lain yg dpt)....huhuhu....tp nk wat cmner kan...majlis tetap kne teruskan.....redha je la....huhuhu. okey da, benda da lepas jgn diungkit, hidup perlu diteruskan.....hahahaha...(ayat nk sedapkan hati...lalallala)...kite lupe kan pasal majlis tu, nanti ade mase eila wat review ea...(mcm la ade yg sudi bace...lalala)


da lepas kawin ni lg la best...hari2 kne masak tuk inchik suami....yg seronok nyer n rase puas sgt2 bile suami mkn sampai abis ape yg kite masak...hehehe... baru la excited nk masak hari2...tp ssh gak la bg org yg xreti masak macam eila...hari2 pening nk masak ape...lalalala.....

part yg eila suke sgt2 bile da kawin ni mase g keje...hari2 rase tak sabar nk g keje... sebab nyer inchik suami yg anta g keje, sblom trun kete salam n cium tgn inchik suami...kiss pipi kanan kiri inchik suami n inchik suami balas ngan kucupan di dahi eila......waaaaaa.....malu lak kejap...hehehehe (gatal...!!!)... skang da takyah penat2 nk drive sdri.... dlu g keje balik keje sorng2...skang g keje balik keje bersama2....hihihi.....

 baru sebulan kawin da 2kali g honeymun...best sgt2...nanti ade mase eila review psl wedding/honeymun n lain2 la......tak sabar lak nk g honeymun lg bln1 thn dpn... lmbt nyer lg... hihihi....ari tu da g sabah, second honeymun lak kt melaka je...(dpt penginapan free...mmg kne g la)....eila suke sgt g melaka... tak tau nape....rase cm jd pelancong je ble g  sne....hehehe....

ermmm nk cakap ape lg erk...??? hahaha... da la eila xtau nk cite ape la...tgu eila wat review je la erk....
pape pn yg pasti eila happy sgt2 ble da kawin ni.....seronok sgt2.....hehehe.....





doa kan eila cepat2 dpt baby ea....amin.....

















motif ape letak gamba baby2 comey ni...??? 
*hehehe...saje2 je...suke tgk baby2 cute ni...harap2 nanti dpt baby yg cute mcm ni jgk la...hehehehe.......


pastu motif ape lak yg g letak gamba twins....???? 
*saje2 jugak.....teringin sgt2 nk baby kembar cmtu.... hihihi..doa2 kn utk eila ea....hehehe..


 semoga eila dimurahkan rezki mendpt zuriat yg soleh/solehan n yg comey2....amin.


k la bubye...


semoga mahligai yg dibina diberkati, dirahmati dan kekal bahgie dr dunia hingga akhirat..
aminnn....

Friday, 19 October 2012

Persediaan Sebelum Hamil Utk Mereka Yg Baru Berkahwin & Bakal berkahwin Part 2.

assalamualaikum...

 hye kamo0o semua...hihihi...
arini eila nk share pasal ape yg eila jumpe kt google pasal asid folic...
knape teitibe je erkk nk cite psl asid folic,
sebab nyer...
semalam mbr opiz crite pasal pregnant...
die ckp kalau nk pregnant mkn asid folic...
erkkkkk...???
asid folic tu bkn tuk ibu-ibu mengandung ker...???
pastu die ckp... tak la...kalau org nk baby pn kne amik asid folic jgk...
lg elok kne amik 3bulan sebelom pregnant...
asid folic membantu untuk kesuburan dan memberi faedah pada bayi dalam rahim.....
folik asid bukan ubat ajaib untuk kesuburan...
o0o0o00o00o0o...
br la eila tau...
tak penah kesah pn psl pregnant sblm ni...
dgn baik ati nyer mbr opiz kasi la eila 1 tab asid folic...
die suru mkn sblm pregnant...
die ckp stok die byk sgt, stiap kali g chek-up msti dpt asid folic tu... hihihihi....malu lak nk amik...
hehehehe....

bile takde keje eila pon dok google2....
cari2 jumpe lak kepentingan asid folic...
jom bc lg....




Kepentingan Asid Folik Sebelum dan Semasa Mengandung 

 

Apa itu ASID FOLIK?

-Asid Folik adalah vitamin B9 yang sangat penting kepada wanita sebagai persediaan untuk mengandung. 
-Ia juga penting untuk membentuk saraf tunjang bayi yang lebih sempurna pada peringkat awal mengandung. 


Mengapa ia PENTING?

1) Mengurangkan kecacatan saraf tunjang (neural tube defect) seperti: Gangguan pada pembentukan saraf tunjang (spinal bifida)



Bayi yang dilahirkan dengan pembentukan otak dan tempurung kepala yang tidak sempurna atau langsung tak terbentuk ( anecephaly/encephalocele).

2) Mengurangkan keguguran, lahir mati dan kelahiran pra matang dan kekurangan darah (anemia).
3) Mengurangkan kecacatan yang lain pada bayi:
-Sumbing lelangit (cleft palate) 
-Kecacatan pada jantung (congenital heart disease)
-Pembentukan kaki dan tangan yang tidak sama (limb reduction) 
-Kecacatan pada sistem pembuangan air kencing (urinary system)
4) Menambahkan kepekatan haemoglobin dalam darah.

Bila ASID FOLIK perlu diambil? 
-Sekurang-kurangnya 3-6 bulan sebelum mengandung. Semasa mengandung kerana dalam usia kehamilan 12 minggu pertama perkembangan otak dan sistem saraf bayi dalam rahim berkembang dengan cepat. Apabila usia kehamilan memasuki trimester kedua iaitu berusia melebihi 13 minggu pengambilan folik asid boleh di hentikan. Tetapi digalakkan mengambil asid folik sehingga kelahiran bayi.

SIAPA yang memerlukan ASID FOLIK?
 
-Semua wanita yang berumur 14-44 tahun terutama wanita yang merancang untung mengandung.
-Ibu yang pernah melahirkan anak dengan kecacatan saraf tunjang
-Merawat kesuburan pada lelaki


SUMBER MAKANAN yang mengandungi ASID FOLIK
 
-Hati ayam
-Daging, ayam, telur
-Kekacang
-Beras perang, barli, oat
-Sayuran hijau, Buah dan sayur warna kuning seperti pisang, buah oren, jagung, labu dan lain-lain 


kalau nk bli asid folic amik appeton essentials ni... mse dok cr2 psl asid folic ni ramai yg sarankan appeton ni... kalau nk lg senang g je bli kt klinik...
hehehehe.



skang ni mcm suplement ade jual.. kene pandai pilih n berhati2 la.
takot ade yg tiruan n tak serasi ngan badan kite...

ermmm bahaya jgk ea kalau kurang asid folic ni...
to B2B n sape2 yg nk pregnant & nk baby bakal lahir tu sihat jom mkn asid folic ni...
mesti la semua nk kn...
hehehehe..
okey da, t eila share lg ape yg eila baca n jumpe pasal Persediaan Sebelum Hamil
sekian.




p/s":-
msti org ckp "eeeee gatal nyer eila ni, br kawin da ckp psl pregnant lak"...huhuhu....  ermm biarla ape org nk ckp...da terang2 eila tulis "persediaan sebelom hamil"..hehehe tak slh kn...??
bubye.




semoga mahligai yg dibina diberkati, dirahmati dan kekal bahgie dr dunia hingga akhirat..
aminnn....



Wednesday, 17 October 2012

Persediaan Sebelum Hamil Utk Mereka Yg Baru Berkahwin & Bakal berkahwin.


assalamualaikum...

hye kamo0o semua...hihihi...
arini da 19ari eila jd isteri org....byk benda br nk kne blaja...
hehehe ( gelak gatal )...
benda br eila tau n br nk stat blaja pasal 
" Persediaan Sebelum Hamil "..
blom abis khatam lg ni....br dok bc sikit2.. 
tp 
sambil2 tu eila nk share jgk ngan mereka2 yg br kawin n bakal berkahwin yg plan nk terus dpt baby lepas kawin..
tersangat2 la penting rupe2 nyer persediaan ni..
br ku tau... (nampak sgt sebelom ni eila kurang membaca)
huhuhuhu...

 nk tau ape persediaan sebelom hamil yg eila caik n jumpe kt google..?? jom layannn....


1) Sihat

Suami isteri yang merancang perlu mempunyai badan sihat dengan mengamalkan pemakanan seimbang. Keperluan ini lebih tinggi pada wanita kerana anda akan menjadi ‘rumah’ kepada bayi selama sembilan bulan. Anda bertanggungjawab membekalkan khasiat makanan kepada bayi. banyakkan makan sayur-sayuran, buah-buahan dan ikan

2) Ambil makanan tambahan

Ramai wanita tidak tahu bahawa mereka perlu mengambil asid folik sekurang-kurangnya tiga bulan sebelum hamil. asid folik penting kerana ia boleh mengurangkan risiko ketidaknormalan atau kecacatan pada bayi. Pengambilan asid folik selepas disahkan hamil dianggap agak terlewat kerana ketika ini, bayi sudah pun terbentuk dalam rahim anda.Selain itu, wanita disaran mengambil pil zat besi yang boleh menambah darah. Lebih baik jika anda berbincang dengan doktor mengenai pengambilan makanan tambahan sebelum dan ketika hamil.

Folic Acid by Appeton (ramai yg saran kan amik asid folic yg ni)


3)Bersenam dan mengamalkan gaya hidup sihat

Ramai wanita menganggapnya sebagai bukan perkara penting walaupun tahu senaman boleh meningkatkan kesihatan. kegemukan juga boleh menyebabkan wanita sukar mengandung dan ramai yang dinasihatkan untuk mengurangkan berat badan terlebih dahulu. Kegemukan boleh menyebabkan perubahan hormon dan fungsi ovari (organ yang mengeluarkan telur) terjejas; akibatnya wanita lebih sukar untuk hamil dan berisiko mengalami keguguran atau bayi dilahirkan tidak cukup bulan.Sepanjang kehamilan, wanita gemuk berisiko untuk mengalami keguguran, kencing manis dan tekanan darah tinggi yang menyebabkan anda mungkin terpaksa menjalani pembedahan ketika bersalin kelak. Namun apa yang lebih kerap terjadi ialah bayi dilahirkan tidak cukup bulan sama ada secara normal atau pembedahan.


4) Jalani pemeriksaan kesihatan 

Ramai wanita hanya menyedari mereka mengalami masalah fibroid atau barah pangkal rahim ketika mengandung. Ini akan menimbulkan banyak konflik kerana rawatan kanser, khususnya berbahaya untuk kandungan. Lebih baik jika masalah kesihatan tidak kiralah kencing manis, tekanan darah tinggi atau rendah, sakit jantung atau penyakit lain dikesan sebelum hamil


5) Ujian darah 

Ini adalah untuk mengesan talassemia iaitu penyakit keturunan. jika wanita menunjukkan beliau adalah pembawa gen talassemia ( juga dipanggil talassemia minor), suami juga perlu menjalani ujian darah. Seandainya hanya isteri saja menjadi pembawa gen talassemia, ia tidak membimbangkan kerana anak hanya akan menjadi pembawa juga.Bagaimanapun, jika suami turut mengalami talassemia, anak bakal dilahirkan mempunyai kemungkinan 25 peratus mendapat penyakit talassemia major. Dalam keadaan ini, bayi dalam kandungan akan diperiksa ketika masuk bulan kedua.



6) Tips untuk para2 suami...
Persediaan untuk hamil tidak terletak pada wanita saja bahkan lelaki juga perlu bersedia sekurang-kurangnya tiga bulan dan antara yang harus dilakukan ialah mengurangkan atau berhenti merokok dan pengambilan alkohol  kerana ia boleh menjejaskann penghasilan dan kualiti sperma. Lelaki juga dinasihatkan untuk mengamalkan pemakanan sihat dan seimbang bagi membolehkan badan menghasilkan sperma yang sihat. Jangan letakkan semua persediaan kepada wanita saja kerana kerjasama berdua diperlukan untuk mendapat anak.



okey kamo0o2 semua da faham..?? hehehe..
kalau xfaham g google sdri ea... byk benda penting yg kne tau sebelom mengandung...
ermm nk hasil yg terbaik kne la rajin2 mbaca..(eila tak rajin membaca lor.huhu..cmner ni..??)
 hehehe
org lain lepas kawin je update psl wedding....
eila lak, cite psl pregnant....hehehe... bkn ape, persediaan je....
tak salah kn...
lepas kawin je msti ramai terus mgharapkan dpt baby...sementara belom preggy lg, baik kite review la dlu kn....hehehe...t senang da ade ilmu skit....


hehehe.
harap2 semua dpt la skit info psl "persediaan sebelom hamil"
b2b patot bc semua2 ni..t senang... hihihi...eila pn kne byk membaca..
info2 ni semua eila cr kt google je..kalau tersalah maklumat or ter'copy eila mintak maap ea...
sekian...


p/s: ade mase nanti br eila update psl wedding....huhuhu...takde mud lg nk wat review sbb nyer baju kawin eila tak cantik (tak seindah yg dimpikan)......huhuhuhu..



semoga mahligai yg dibina diberkati, dirahmati dan kekal bahgie dr dunia hingga akhirat..
aminnn....

Monday, 15 October 2012

sy sudah kawin.....

assalamualaikum...


alhamdulillah...
Pada tanggal 28 sept 2012, jAm 5.10 pTg
dGn sekaLi lafaz...
sy sah menjadi isteri kpd suami yg terCinta,
ahmad fazdli bin abd hamid..... 
hehehe....



semoga mahligai yg dibina diberkati, dirahmati dan kekal bahgie dr dunia hingga akhirat..
aminnn....

Tuesday, 25 September 2012

sesi membuli mak buyung

assalamualaikum...

tinggal brape hari je lg cik eila nk b'tukar status..hehehe...dupdapdupdap
da tgl mgu last jd "cik" hati mule la rse nk bedebar2...
semua benda xjd..
ngan keje yg blambak2...
ngan prepration kawin byk xsiap lg...
ermm sgt letih.
tp takpe tgl 2 hari je lg..
lalalala..
cepat la berlalu.... da penat sgt2 nk wat prepration....ade je benda yg xckup...
huhuhu...
tp 
takot bdebar2...tak senang ddk n mcm2 lg la rase...
taknk pikir sume tu, cik eila dok mbusy bdn...
hahahaha..
mbusy kn badan la sgt... padahal mmg keje byk giler..
sblom nk cuti pjg..
keje kne kasi settle.
so ni la mase membuli mak buyung...
hahaha.
cian die kn...
jommmm tgk eila buli mak buyung...
lalala..
pn mastura jgn mara erk... 
lalala....







hahahaha...
tgk kesian kn mak buyung ni...
die dok sibuk wat benda tu...
cik eila sibuk dok amik gamba die...
hehehe..
mintak maap n terima kasih byk2 ea pn mastura...
jasa mu tetap ku kenang...
hehehe..

tgk hasil keje mak buyung ni lak...(die tukang liminet je, cik eila xreti gune benda tu... hihihihi)
hihihihi





cantik tak eila nyer signboard..??
hahaha..
cantik la sgt.....
ni la hasil keje org xde idea n org tak kreatif mcm cik eila ni..
bdk2 skolah rendah wat lg cantik kot...
hahahaha...
blasah je la, janji ade..hihihi...(letak tepi jln je kot)huhuhuhu

k la cik eila nk smbg wat keje..
kang xsiap keje xleh cuti...
doa kan cik eila bley siap kn keje arini ea...
gudluck cik eila...
bubye...






 Ya Allah, Ya Tuhanku, Kau permudahkanlah segala urusan perkahwinan kami dan murahkanlah rezeki kami. Amin.. 

Tuesday, 11 September 2012

my wedding cheklist

tinggal 2minggu lebih skit je lg majlis....
ni eila tepek kn checklist eila....huhuhuhu...
dup dap dup dap....





Legal Documents

  1. Kursus Kahwin  - Done!       
  2. Borang kebenaran nikah  - Done!       
  3. Test HIV - Done!    
  4. Jurunikah- Done!

Important
  1. Gelang for me - Done!
  2. Cincin for him - Done!

Hantaran For Him
  1. Baju & seluar - Done!
  2. Kasut - Done!
  3. Wallet & Belt - Done!
  4. Perfume - Done!
  5. Jam - Done!
  6. Towel- Done!
  7. Sirih junjung - Consider Done!
  8. Cincin - Done!
  9. Kek  - Done!

Hantaran For Me (Consider Done)
  1. Gelang + Mas Kahwin - Done!
  2. Sirih junjung Done!
  3. Perfume- Done!
  4. Kasut - Done!
  5. Beg tangan  - Done!
  6. Al-Quran Done!
  7. Bakul roti (makanan) - Done!
  8. Jam -  Done!


Hantaran Decoration Consider Done!
  1. Dulang
  2. Alas Dulang
  3. Bunga Dulang
  4. Bekas Hantaran
  5. Reben
  6. Tepak sireh
  7. Tempat letak cincin
  8. Span


Outfit
  1. Baju Nikah - off white – in progress
  2. Tudung Nikah - in progress
  3. Veil Nikah - in progress
  4. Kasut Nikah - Consider Done! ( dok pk2 lg nk diy or biarkn design asl )
  5. Aksesori Nikah - in progress
  6. Baju Resepsi - Consider Done!
  7. Tudung Resepsi - Pending
  8. Veil Resepsi - Consider Done!
  9. Kasut Resepsi - Consider Done!
  10. Aksesori Resepsi - Consider Done!
  11. Baju Bertandang - Consider Done!
  12. Tudung Bertandang - Pending
  13. Veil Bertandang - Consider Done!
  14. Kasut Bertandang - Consider Done!
  15. Aksesori Bertandang - Consider Done!

Pelamin Pilihan
  1. Nikah (Bantal) - Booked!
  2. Resepsi - Booked!
  3. Bunga Pahar Resepsi - Pending

Mekap Pilihan
  1. Nikah - Booked!
  2. Resepsi - Booked!
  3. Bertandang - Booked!

Official Photographer
  1. Nikah - Done!
  2. Resepsi - Done!
  3. Post Wedding - Done!
  4. Bertandang - Done!
Official Videographer
  1. Nikah - Takdo
  2. Resepsi - Takdo

Hand Bouquet
  1. Nikah - Pending
  2. Sanding - Done!
  3. Tandang - Done!
Venue
  1. Nikah - Done!
  2. Sanding - Done!
Catering
  1. Nikah- Consider Done!
  2. Resepsi - Done!
Resepsi ( Home sweet home)
  1. Deco canopy Arc, stand - Done!
  2. Meja Makan beradab - Done!
  3. P.A System - Done!
  4. Red Carpet - Done!
  5. meja Guestbook - Pending
  6. Projector & Whitescreen Pending
Doorgift
  1. doorgift VIP - Consider Done!
  2. doorgift guest  - Done!
  3. doorgift marhaban- Consider Done!
  4. doorgift kanak kanak - Consider Done!
  5. bakul doorgift - Pending
  6. doorgift nikah - Pending

Pembantu tersayang hee Consider Done!
  1. Pengapit lelaki (bersanding) – Adik tunang
  2. Pengapit perempuan (bersanding & nikah sepanjang masa) - wahida
  3. Pengapit lelaki (bertandang) - member tunang
  4. Pengapit perempuan (bertandang)- - wahida
  5. pemberi doorgift (5 orang) - Pending
  6. Pengacara majlis - Pending
  7. Pembantu Pengacara Pending
  8. Pembaca doa - Pending
  9. Jaga P.A system - Done!
  10. Runner makanan dan sebagainya - Pending
  11. Penggubah hantaran - Myself!
  12. Flower girls - my askar2
  13. Bridesmaid (Bawa dulang) -  Angkat sendiri (hahaha)

Invitation Card Consider Done!
  1. Guest List - Done!
  2. Design - Done!
  3. Printing - Done!
  4. scan & letak di facebook/email - Done!
  5. Post- Done!
  6. Bunting Free - Done!
  7. Sampul - Done!
  8. Setem - Done!

Honeymoon
  1. Tickets - Done!
  2. Date - Done!
  3. Accommodation- Pending
  4. Itinerary- Pending
  5. Transport- Pending
  6. Duit poket- Pending

Keperluan Lain
  1. Penunjuk Arah jalan Done!
  2. Persembahan - Pending
  3. CD selawat/ ayat alQuran
  4. Wedding Cake - Done!
  5. Inai - Pending
  6. Homestay - Pending
  7. Guestbook- Pending
  8. Guestbook accessories - Pending
  9. Tag Pembantu & Family - Pending
  10. Duit untuk jurunikah dan saksi 
  11. Flowergirls flower - - Done!
  12. Text untuk pengacara majlis - Pending
  13. Nota tugasan buat pembantu beserta no phone - Pending

Bilik Tidur
  1. Katil- Done!
  2. Dressing table- Done!
  3. Langsir- Done!
  4. Cadar - Done!
  5. Hiasan- Pending
  6. Lampu - Pending
  7. Kipas/aircond - Done!
  8. Karpet- Done!
  9. Pewangi- Pending
  10. Bantal hiasan- Pending
  11. Side Table- Pending
  12. Lampu tidur- Pending
  13. Hiasan bunga- Pending
  14. Almari - Done!

Home Appliance (Shortlisted)
  1. Set bilik tidur- Done!
  2. Set dapur - memasak - Pending
  3. gas - Done!
  4. Pinggang mangkuk periuk - Pending
  5. Peti Ais- Pending
  6. Alatan pencuci - Pending
  7. Cat- Pending
  8. Barangan bilik air-- Pending
  9. Sofa- Pending
  10. TV- Done!
  11. Safety- Pending
  12. Langsir- Pending
  13. Tikar - Done!


tgk yg bawah2 tu byk lagi yg "PENDING"....huhuhuhu... cmner..?? agak2 sempat tak settle kn sume..??
lalalala.... malas nk pk.. wat mane yg TERMAMPU jerk...
k bubye... layan gambar jap ea...
motif letak gambo katun ni...?? 
hahaha
suke2 je...xmo "SERABUT" ..
hehehehe....


 












Ya Allah, Ya Tuhanku, Kau permudahkanlah segala urusan perkahwinan kami dan murahkanlah rezeki kami. Amin.. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...